یکشنبه ۱۳۹۶/۰۵/۲۲

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

روزانه 300تن پسماند در قزوين جمع‌آوري مي‌شود

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان پسماند شهرداري قزوين گفت: روزانه 300تن زباله در شهر قزوين جمع‌آوري مي‌شود.

خبرگزاري برنا: مجتبي منتظري در ديدار با سرپرست و عوامل خبرگزاري برنا که به مناسبت روز خبرنگار صورت گرفت، با بيان اينکه اين پسماندها براي بازيافت به سايت محمدآباد منتقل مي شوند، افزود: با پردازش پسماند انتقالي به اين مکان در تهيه کمپوست و... از آنها استفاده مي شود.

وي در بخش ديگري از سخنانش به ارائه مجموعه اي از خدمات توسط اين سازمان اشاره و خاطرنشان کرد: تنظيف شهر جزو اساسي ترين خدماتي است که به مردم ارائه مي شود و جمع آوري زباله از شهر و مديريت چاه هاي جاذب و مقابله با سيل و... و حيوانات موذي و مشکل آفرين در شهر جزو خدمات روزمره و مستمري هستند که از سوي اين سازمان انجام مي شود.

مديرعامل سازمان پسماند شهرداري قزوين با تاکيد براينکه در صورت ايجاد وقفه در ارائه اين خدمات مردم با مشکل مواجه مي شوند، بيان کرد: بيشترين هزينه شهرداري در بين سازمان هاي تابعه مربوط به سازمان پسماند شهرداري قزوين مي شود و در سال 96 تاکنون شاهد گردش مالي 480 ميليارد ريال در اين سازمان بوديم.

منتظري با بيان اينکه سازمان پسماند شهرداري قزوين با 140 کارکنان بزرگترين سازمان از اين منظر محسوب مي شود، خاطرنشان کرد: علاوه براين حدود 600نفر نيز در شهر به ارائه خدمات مي پردازند و تمام شهر و حتي مناطق منفصل شهري هم از خدمات اين سازمان بهره مند مي شوند.

وي درخصوص محل درآمدهاي اين سازمان هم توضيح داد: بخشي از اين درآمد از محل قبوض خدمات شهروندان و بخشي ديگر از طريق مصوبات شورا و بودجه اي که تخصيص مي يابد، تامين مي شود.

وي به نحوه فعاليت سايت محمدآباد اشاره و خاطرنشان کرد:هم اکنون 40درصد سهام اين مجموعه در اختيار ماست و عضو هيات مديره هستيم.

مديرعامل سازمان پسماند شهرداري قزوين با اعلام افزايش ميزان تفکيک زباله از مبداء در قزوين ابراز کرد: در سال 92 ميزان تفکيک زباله از مبدا در قزوين کمتر از يک تن بود درحالي که هم اکنون اين مقدار به 12تن رسيده است.

منتظري ادامه داد: 20هزار خانوار معادل 20درصد جمعيت قزوين تحت پوشش اين طرح هستند که بايد اين ميزان افزايش يابد.

وي در خاتمه خاطرنشان کرد: سال گذشته 500ميليون تومان بابت آموزش هزينه شد که رسانه ها در اين خصوص مي توانند نقش موثري ايفا کنند.

پايان پيام