یکشنبه ۱۳۹۶/۰۷/۰۹

صفري، سرپرست شهرداري قزوين:

پاکي و پاک نگه داشتن شهر يک فرهنگ است که توسط شهروندان بايد ترويج شود

علي صفري سرپرست شهرداري قزوين در جمع داوطلبين مردمي پيام آوران پاکي گفت: هيچ مکتبي به اندازه اسلام به محيط زيست اهميت نداده است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين المالل شهرداري قزوين ؛ صفري افزود: در قرآن کريم از نابودي و تخريب محيط زيست به عنوان تجاوز نام برده شده است و کساني که رفتار ناشايست نسبت به محيط زيست داشته باشند از رحمت خداوند محروم خواهند شد.

وي بيان کرد: محيط زيست يکي از نعمت‌هاي الهي است و بخشي از نظام خلقت مي‌باشد که ريشه در جهان بيني توحيدي دارد.

سرپرست شهرداري قزوين ادامه داد: جهان و هر آنچه در آن است تصويري از خداوند، واحد است.

صفري با اظهار اينکه پاکي و پاک نگه داشتن شهر، يک فرهنگ است که توسط شهروندان بايد ترويج شود تا اين عمل صالح گسترش پيدا کند و همگاني شود زيرا که پيامبر اکرم (ص) مي‌فرمايند همه ما در حفظ محيط زيست مسئوليم.

وي اظهار کرد: از امام علي (ع) روايت داريم که انسانها در قيامت در خصوص آلودگي زمين سؤال مي‌شود.

سرپرست شهرداري قزوين خبرداد: روزانه ??? تن زباله در شهر قزوين توليد مي‌شود که هزينه جمع آوري ماهانه زباله حدوداً ?? ميليارد ريال است.

وي ادامه داد: سرانه توليد زباله هر شهروند در روز ??? گرم است که اگر هر شهروند ??? گرم کمتر زباله توليد کند شهرداري مي‌تواند در هر سال ? خانه فرهنگ در محلات شهر احداث کند.

گفتني است شهرداري قزوين با همکاري و مشارکت اعضاي داوطلب و سازمان‌هاي مردم نهاد محيط زيستي در ايام عزاداري سالار شهيدان اقدام به ترويج و فرهنگ سازي نريختن زباله و جمع آوري زباله در مسيرهاي عزاداري مي‌کند.