یکشنبه ۱۳۹۷/۰۲/۱۶

منتظري، رئيس سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

سامانه مديريت و نظارت الکترونيکي بر فعاليت امور تنظيف خدمات شهري قزوين راه‌اندازي مي‌شود

مجتبي منتظري، رئيس سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين از راه‌اندازي سامانه مديريت و نظارت الکترونيکي(سمنا) با هدف افزايش کيفيت و نظارت هوشمند بر فعاليت و عملکرد امور تنظيف خدمات شهري پيــمانکاران تحت پوشش اين سازمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري افزود: اين سامانه به صورت پايلوت در منطقه سه شهرداري قزوين با موفقيت به مرحله اجرا درآمده است و اين سازمان اکنون در حال برنامه‌ريزي براي اجراي اين سامانه به صورت سراسري در  شهر قزوين است.

 

منتظري افزود: افزايش بهره‌وري و کارآيي سيستم نظارتي، به هنگام‌سازي و گردآوري اطلاعات عملکردي پيمانکاران و ايستگاه‌ها، فرآيندسازي شيوه‌هاي نظارتي، کاهش ضريب خطا در ثبت داده‌ها، اتصال يکپارچه پايگاه داده به نقشه و ايجاد ارتباط بين GIS و گروه‌ها و کنترل و ارزيابي عملکرد عوامل نظارتي از جمله اهداف راه‌اندازي اين سامانه است.

وي با بيان اينکه اين سامانه از سوي مرکز رشد پارک علم و فن آوري امام خميني(ره) طراحي و به اجرا درآمده است، گفت:

منتظري افزود: ناظران امور شهري با نظارت مستقيم و مستمر نقش مهمي در افزايش کيفيت ارائه خدمات بخش سازماني يا خصوصي در حوزه‌هاي مختلف شهر دارند.

رئيس سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين عدم وجود استانداردسازي در ارزيابي پيمانکاران و عملکرد ناظران، صرف زمان و هزينه فراوان در دستگاه نظارت، عدم امکان بازديد از همه فعاليت‌هاي پيمانکاران به دليل تعدد امور و گستردگي حوزه تحت پوشش ، اعمال سليقه ناظران در برداشت هاي ميداني و عدم يکنواختي و وحدت رويه در نظارت، نبود وحدت رويه در تهيه و تنظيم صورت وضعيت ها و خطاي انساني و اشتباهات محاسباتي در جرايم و قيمت‌هاي پايه پيمان از نقاط ضعف سيستم سنتي است که با راه‌اندازي سامانه سمنا اين نقاط ضعف به حداقل ممکن رسيده و يا از بين خواهد رفت.

وي عدم مستندسازي جرائم و مشکلاتي چون اثبات آن‌ها به پيمانکار و رسيدگي مجدد، عدم اجراي دقيق و رعايت کامل دستورالعمل صادره، خطا در برداشت، ثبت و يا انتقال اطلاعات و داده‌ها، کنترل و رديابي خودروها و ماشين آلات به صورت حضوري با صرف زمان، هزينه و نيروي انساني فراوان و زمان بر بودن تهيه گزارش هاي مختلف به دليل استفاده از سيستم جمع بندي سنتي از ديگر ضعف‌هاي سيستم سنتي است که با راه‌اندازي سامانه سمنا اين نقاط ضعف به حداقل ممکن رسيده و يا از بين خواهد رفت.

منتظري در پايان ضمن تقدير از شوراي اسلامي شهر و شهردار قزوين در حمايت از طرح‌هاي مطالعاتي اين سازمان خاطر نشان کرد: اين سامانه با اعتبار يک ميليارد و 500 هزار ريال راه اندازي خواهد شد.

پايان پيام

تصاویر مرتبط