سه‌شنبه ۱۳۹۷/۰۸/۲۹

امینی، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خبر داد؛

تشکیل اولین جلسه کارگروه سیلاب های شهری قزوین

مهدی امینی، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از تشکیل اولین جلسه کارگروه سیلاب های شهری قزوین در سال جاری با هدف هم اندیشی ارگان های مرتبط در راستای مقابله با بروز سیلاب های احتمالی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین؛ امینی افزود: بنابر شیوه نامه ابلاغی وزارت کشور، ستاد بحران در شهرهایی با جمعیت افزون بر صد هزار نفر تشکیل می شود تا در هنگام بروز حوادث، تمامی ارگان های مرتبط به صورت هماهنگ و برنامه ریزی شده وارد عمل شوند.

 این مقام مسئول هدف از برگزاری این جلسه را هم اندیشی بین نهادهای مرتبط برای ارائه راهکارهای جلوگیری از سیلاب و ارزیابی توانمندی های آن ها در ارتباط با آمادگی قبل و حین وقوع آن بیان کرد و گفت: چهار رودخانه باراجین در شرق، بازار در قسمت مرکزی، وشته در غرب و دلیچای محمل سیلاب های بزرگ می باشند که لایروبی و پاکسازی نقاط حادثه خیز در مسیر این رودخانه ها از سوی این سازمان انجام گرفته است.

امینی ادامه داد: انبوه رسوبات ورودی از بالادست به این رودخانه ها با تجهیزات موجود و در صورت عدم دسترسی به رمپ با استفاده از جرثقیل پاکسازی شده است.

وی در ادامه با اشاره به وجود مشکلاتي كه  خارج از حوزه وظایف سازمان پسماند است، خاطرنشان کرد: در مسیر این رودخانه ها شاهد موانعی مانند لوله های آب عبوری و خطوط انتقال گاز از کالورت ها و در برخی نقاط تبدیل برخی از کالورت ها به مسیرهای ماشین رو هستیم که این عوامل به سهم خود موجب آب گرفتگی می شوند.

این مقام مسئول اعلام کرد: آب های سطحی که به صورت روان آب وارد شهر قزوین می شود، بیشتر از ظرفیت هستند که تعریف یک پروژه مشترک در این خصوص میان سازمان مدیریت پسماند شهرداری، جهاد کشاورزی و آب منطقه ای می تواند چاره ساز باشد.

 امینی اظهار کرد: در مواقع بحران از نیروی انسانی و تجهیزات ایستگاه تنظیف استفاده می شود که تقویت نیروی انسانی از سوی سایر ارگان های مرتبط می تواند  بسیار کمک کننده و مثمر ثمر باشد.

 وی تصریح کرد: چاره انديشي  در خصوص این موانع نیازمند همکاری و تعامل بیشتر نهادهای مرتبط و دخیل در این امر است تا در صورت بروز سیلاب بتوانیم از جان و مال شهروندان محافظت بیشتری کنیم.

گفتني است؛ در اين جلسه نمایندگانی از اداره آب منطقه ای، آبفای شهری، اداره كل جهاد کشاورزی، هلال احمر، هواشناسی، باغستان، آتش نشانی و ... حضور داشتند و از تلاش های سازمان مدیریت پسماند در لایروبی رودخانه ها و انهار قدرداني كردند.

پایان پیام

 

تصاویر مرتبط