چهارشنبه ۱۳۹۷/۰۹/۰۷

از سوی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین؛

عملکرد ۸ ماهه آموزش شهروندی در صحن علنی شورای اسلامی قزوین ارائه شد

عملکرد ۸ ماهه سال جاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از سوی امینی، سرپرست این سازمان در صحن علنی شورای اسلامی قزوین ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین؛ سيده منيره قوامي ، رييس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامي  شهر در این جلسه گفت: با هدفمند سازی آموزش ها، کاهش سرانه تولید زباله خانگی و افزایش تفکیک از مبدا را دنبال کنیم و طرح های تفکیک پسماند از مبدا را با برگزاری کارگاه های آموزشی برای بانوان خانه دار در مساجد و محلات، جدی تر پیگیری شود. 
 قوامی افزود: با استفاده از مشاور آموزشی، می توانیم از تجارب شهرهای موفق در این زمینه بهره مند شویم.
 محسن حق شناس دیگر عضو شورای شهر نیز با اشاره به در نظر داشتن الویت سنجی آموزش ها و مکانیزم تشویقی خاطرنشان کرد: بحث های فرهنگسازی، آموزش محله ای و آموزش انفرادی و تداوم آموزش ها و انعکاس آنها در رفتار شهروندان حائز اهمیت است. 
 وی گفت: استفاده از ظرفیت خانه های فرهنگ در این خصوص و آموزش پایه ای کودکان در مهدکودک ها و مدارس می تواند بسیار موثر و سازنده باشد و خواستار تعامل بیشتر این سازمان با مردم شد . 
 فرج اله فصیحی رامندی، عضو شورای شهر اظهار کرد: باید با کمیت بخشی به عناوین آموزشی، آنها را قابل ارزیابی نمائیم و از عوامل عملیاتی به جای عوامل ستادی استفاده کنیم.
 مهدی امینی در ادامه، به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص ارتقا فرهنگ عمومی و آموزش شهروندی پرداخت و گفت: آموزش شهروندان در ۸ سرفصل  مختلف از جمله آموزش در مدارس و مهدکودک ها، برنامه جلب مشارکت شهروندان، تشویق و فرهنگسازی،برگزاری مراسم های خاص و سایر موارد مربوطه دنبال شده است.
 امینی با اشاره به نگاه نو و متفاوتی که این سازمان در پیش گرفته است، عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم ما، جلب مشارکت سازمان های مردم نهاد و استفاده از پتانسیل آنها در آموزش شهروندان و ارتقا فرهنگ عمومی در حوزه مدیریت پسماند می باشد.
 امینی در ادامه افزود: ما برای اولین بار در کشور کار نیازسنجی و تدوین تقویم آموزش فرهنگ شهروندی را در دستور کار خود قرار داده ایم و تا سال ۹۸ آن را به مرحله اجرا در خواهیم آورد.
 وی بیان کرد: ما برای اولین بار آموزش اصناف را با نگاه تخصصی شروع کرده ایم چراکه بهسازی محیط و تغییر رفتار شهروندی مقدم بر هر گونه اقدامی است.

در پایان اعضاء حاضر از اقدامات خوب و نگاه نو سازمان مدیریت پسماند با وجود مدیریت جدید، تشکر و قدردانی کردند.

تصاویر مرتبط