سه‌شنبه ۱۳۹۲/۰۶/۱۲

مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين

بازديد اعضاء شوراي اسلامي شهر قزوين از مجتمع بازيافت ،پردازش و دفن مهندسي –بهداشتي محمد آباد

اعضاء جديد شوراي اسلامي شهر قزوين از تاسيسات ، خط پردازش و بازيافت،لندفيل و طرحهاي در دست اجرا و همچنين تصفيه خانه شيرابه در مجتمع محمد آباد بازديد نمودند

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين اعضاي جديد شوراي اسلامي شهر قزوين ،شهردار و همچنين تعدادي از معاونين و مديران شهرداري از خطوط پردازش ، بازيافت و واحد دفن مهندسي – بهداشتي و همچنين تصفيه خانه شيرابه در مجتمع محمد آباد ديدن كردند . در اين برنامه بازديد مهندس حق لطفي معاونت فني و عمراني شهرداري در خصوص مراحل احداث مجتمع از جمله تملك زمين، طراحي ،مشاوره،جذب پيمانكاران مربوطه ،ساخت دستگاه ها و تجهيزات و ... توضيحات كاملي را ارائه دادند و اعلام كردند اين مجتمع در زميني به وسعت 110 هكتار در 28 كيلومتري قزوين احداث شده كه در حال حاضر قابليت پذيرش 500 تن زباله در روز را داراست .
به دنبال آن هستيم تا بتوانيم خطوط پردازش را گسترش دهيم و به700 تن در روز برسانيم .
اين مسئول در رابطه با آماده سازي واحد دفن مهندسي – بهداشتي نيز خاطر نشان كرد:اين واحد در زميني به وسعت 6/9هكتار بنا شده است ،سه سلول براي دفن پيش بيني شده كه با فشرده سازي مواد ريجكتي(غير قابل بازيافت) تقريبا تا 50 سال آينده مشكلي در اين خصوص نخواهيم داشت .
ايشان با اشاره به لزوم تصفيه شيرابه توليد شده در لندفيل (محل دفن بهداشتي زباله) گفت: احداث تصفيه خانه شيرابه مراحل پاياني خود را سپري مي كند و به زودي آماده دريافت شيرابه هاي جمع آوري شده خواهد بود .
 در ادامه اين برنامه بازديد از خطوط پردازش و بازيافت در مجتمع نيز بازديد شد كه عسگري مدير عامل سازمان مديريت پسماند توضيحاتي را در اين خصوص ارائه داد و خاطر نشان كرد :با توجه به اينكه خطوط پردازش با نواقصي همراه بود مجبور به توقف پذيرش زباله براي مدت كوتاهي شديم ولي به حول قوه الهي و با مساعدت شهردار محترم و استانداري قزوين مشكلات و نواقصي رفع و خطوط كامل شد و در حال حاضر روزانه 320 تن زباله وارد مجتمع مي شود كه تا 500 تن نيز ظرفيت و قابليت پذيرش دارد .
در پايان نيز اعضاءشورا از تلاش شبانه روزي تمامي كساني كه در اجراي اين پروژه دخيل بوده اند تشكر و قدر داني نمودند.
                                                                                     
 

تصاویر مرتبط