سه‌شنبه ۱۳۹۹/۰۲/۳۰

مهرعلیان خبر داد :

ارائه آموزش‌های بهداشتی به پاکبانان برای پیشگیری از كرونا

غلامعباس مهرعلیان، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین، از ارائه آموزش‌های بهداشتی به پاکبانان برای پیشگیری از ابتلا و شيوع بیماری کووید 19 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین، مهرعلیان به اقدامات این سازمان برای پیشگیری از انتشار کروناویروس در قزوین اشاره کرد و گفت: بر این اساس به پاکبانان به‌طور مستمر آموزش‌های اولیه در مورد این بیماری ارائه می شود.

وی افزود: در روزهای کرونایی که بخش اعظمی از کسب و کارها تعطیل و دورکاری در برخی از ادارات لحاظ شده‌ است، شاهد فعالیت بی وقفه نارنجی‌پوشان شهر به‌عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا هستیم. افراد بی ادعایی که در این شرایط بحرانی می‌کوشند با پاکسازی و نظافت سطح شهر گامی در راستای کاهش شیوع این بیماری بردارند.

مهرعلیان ادامه داد: پاکبانان و نیروهای خدمات شهری به‌طور مستقیم با آلوده‌ترین اقلام و پسماندهای خطرناک سر و کار دارند و در این میان ماسک‌ها و دستکش‌های رها شده در سطح شهر نیز بر سختی و خطر کار آنها می‌افزاید.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند افزود: در همین راستا آموزش مستمر پاکبانان برای پیشگیری از بیماری کووید 19 در دستور کار این سازمان قرار گرفت. علاوه بر ارائه آموزش، تامین اقلام بهداشتی مانند ماسک، دستکش و لباس مناسب برای پاکبانان نیز از اولویت‌های این سازمان هستند. 

مهرعلیان در پایان با اشاره به اینکه دستکش و ماسک آلوده از عوامل مهم انتشار ویروس کرونا محسوب می‌شوند از شهروندان درخواست كرد كه از رها کردن دستکش و ماسک‌های استفاده‌شده در سطح شهر، معابر و جوی‌های آب پرهیز كنند. 

پایان پیام

تصاویر مرتبط