سه‌شنبه ۱۳۹۲/۰۷/۳۰

مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين

سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين براي فصل بارندگي آمادگي كامل دارد

تمامي واحد هاي سازمان مديريت پسماند براي فصل بارش در آماده باش كامل هستند

 

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين ؛عباس عسگري  با اشاره به آماده بودن شهرقزوين براي نزول باران اظهار داشت: امسال زودتر از هرسال کليه معابر، جداول و کانالها براي جلوگيري از آب گرفتگي لايروبي شده اند و دراين زمينه همکاري شهروندان نيز نقش اساسي دارد.

وي همه عوامل سازمان را در صورت بارندگي آماده دانست و تاکيد کرد: همه شهروندان در ايجاد شهري پاک و ايمن بايد شهرداري را ياري و از تخليه ضايعات و پسماندها در کانالها و جوي ها خود داري  کنند زيرا مردم در کاهش خطرات و هزينه ها  نقش اساسي دارند.
مدير عامل سازمان مديريت پسماند  با تاکيد بر اينکه مديريت پسماندها و همکاري با مجموعه شهرداري تاکنون به خوبي انجام شده، اضافه کرد: تخليه ضايعات  توسط اصناف وعابرين  در انهار بخصوص در زمان بارندگي حادثه ساز است و همکاري شهروندان در اين بخش ،از آب گرفتگي معابر جلوگيري و همچنين کمک به حفظ منظر شهري،بهداشت محيط و ايجاد شهري ايمن ميکند.
قسمت عمده کانالهاي شهري لايروبي شده اند
عسگري اعلام کرد: قسمت اعظم از مسيرهاي سطح شهرشامل کانالهاي روباز ، سر پوشيده و تمام کانالهايي که در جمع آوري و هدايت آبهاي سطحي مورد استفاده قرار مي گيرند پاکسازي و آماده فصل بارندگي شده اند وهمچنين چاههاي جذبي در مناطق مختلف بخصوص در بافت قديم بازبيني و آماده پذيرش آبهاي سطحي مي باشند.
وي در خصوص بحث آمادگي در زمان بارندگي افزود: کليه نيروها ي سازمان اعم از ستادي و اجرايي در آماده باش هستند، تقسيم کاروبرنامه ريزي براي کشيکهاي زمان بارندگي انجام و شهر آماده نزول رحمت الهي است.
 
 
اين مسئول با تاکيد بر اينکه  کليه اقدامات اوليه براي کاهش صدمات در زمان نزول باران انجام شده، تصريح کرد: در سال گذشته شاهد طغيان برخي رودخانه هاي حريم شهر بوديم به گونه اي که کنارگذرها مسدود  و خساراتي به بعضي قسمتهاي آن وارد و بستررودخانه خراب شد که از چند ماه پيش بحث تعمير و پاکسازي و لايروبي رودخانه انجام گرفته تا امسال شاهد چنين اتفاقاتي در زمان بارندگي نباشيم.
 وي افزود: در اين برنامه لايروبي كانالها و انهار كه از دو ماه پيش آغاز شده تعداد 358 نفر نيروي انساني ،238 تانكر آب و 1860 عدد كيسه ويژه جمع آوري پسماند مورد استفاده و ميزان 51 سرويس خاورلجن و پسماند حاصل از لايروبي به محل دفن پسماندهاي ساختماني انتقال داده شده است .
عسگري در ادامه خاطر نشان : تخليه پسماند هاي ساختماني و همچنين زباله در رودخانه ها ،انهار و كانالها موجب ناهموار شدن رود خانه ها و گرفتگي در انهار و كانالها شده بود كه براي هدايت هرچه بهتر آب بالادست، پاكسازي و آماده سازي شدند .
 

 

تصاویر مرتبط