چهارشنبه ۱۳۹۹/۰۵/۰۱

از سوی سرپرست سازمان مدیریت پسماند صورت گرفت:

تشریح عملکرد 3 ماهه سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین

غلامعباس مهرعلیان، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین، عملکرد این سازمان در سه ماهه اول سال جاری را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین، مهرعلیان گفت: امروزه توجه به مدیریت صحیح پسماند به‌‌عنوان یکی از اصول توسعه پایدار در جوامع  شهری، ضرورت یافته است زیرا عواملی نظیر رشد روزافزون جمعیت، توسعه صنایع، تغییر الگوی مصرف، استفاده از مواد تجزیه ناپذیر، در معرض خطر قرار گرفتن سلامتی انسان و تهدید محیط زیست و... لزوم توجه به مدیریت صحیح پسماند را بیش از پیش یادآور می شود.

وی با اشاره به جمع‌آوری روزانه بیش از 260 تن پسماند از سطح شهر، افزود: در سه ماهه ابتدایی امسال  24 هزار تن پسماند شهری توسط عوامل اجرایی ایستگاه‌های شش‌گانه پذیرش،حمل و دفع شده است. 

مهرعلیان با اشاره به این موضوع که در  سه ماهه بهار، حدود 850 میلیون متر مربع از خیابان‌ها، معابر سطح شهر قزوین و نواحی منفصل شهری به صورت پیوسته توسط پاکبان‌های زحمت‌کش این سازمان رفت و روب و تنظیف شده است، افزود: این سازمان  با کمک  پرسنل زحمت کش خود و بهره گیری از ماشین آلات پیشرفته و ابزارهای گوناگون هر روز صبح ، شهر را پاکیزه به شهروندان تحویل می دهد. 

وی با بیان اینکه با توجه به گرم تر شدن هوا در فصول بهار و تابستان مخازن زباله سطح شهر می تواند یکی از منابع انتشار بوی نامطبوع باشد، اظهار كرد: در همین راستا عوامل اجرایی  این سازمان به منظور جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع و شیوع بیماری، شست‌و‌شوی مداوم و مستمر مخازن زباله را در دستور کار خود قرار داده اند و طی سه ماهه اول سال جاری بیش از 34 هزار مخزن زباله سطح شهر به ضورت مکانیزه و توسط مواد مخصوص شستشو و گندزدایی شد. 

سرپرست سازمان مدیریت پسماند با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: این سازمان در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارد و اقدامات بسیار گسترده‌ای برای پیشگیری و مقابله با بیماری کویید 19 صورت گرفته است. 

وی توجه به سلامت مجموعه کارکنان و پاکبانان را که در خط مقدم برای پاکیزگی و بهداشت محیط شهری تلاش می کنند را بسیار ضروری ارزیابی کرد و افزود: در این راستا یک هزار نفر ساعت آموزش در خصوص نحوه صحیح جمع آوری پسماندها و همچنین استفاده از ماسک و دستکش و رعایت موازین بهداشتی حین کار برگزار و به تمامی پیمانکاران تجهیز نیروهای خدماتی به ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده وفق دستورالعمل اعلامی ابلاغ شد.

وی افزود: پاکسازی و گند زدایی ساختمان ستادی و 12 اداره تابعه وهمچنین توزیع وسایل حفاظت فردی به میزان نیاز به تمامی کارکنان سازمان به صورت دوره ای در حال اجرا است و عملیات گندزادیی صد دستگاه خودرو فعال در حوزه اجرایی و ستادی سازمان نیز روزانه انجام می گیرد. 

مهرعلیان در ادامه به تجهیز 4 دستگاه کامیون به تانکر  و واتر جت جهت شستشو و گندزدایی معابردر راستای اجرای عملیات پیشگیرانه شیوع ویروس کوید19 اشاره كرد و افزود: هر شب با بکارگیری خودروهای تجهیز شده ، معابر پرتردد شهر و 240 هزار متر مربع از انهار سرپوشیده و روباز سطح شهر شستشو و گندزدایی می شوند

وی اظهار کرد: یکی دیگر از موارد مهمی که توسط سازمان به صورت مستمراجرا می شود شست‌و‌شو و گندزدایی سرویس‌های بهداشتی مسجدالنبی است که دارای 90 چشمه است. بیش از هزار و 500 متر مربع بنر اطلاع رسانی و آموزش شهروندی نیز در این ایام در فضای تبلیغات شهری نصب و حدود دو ساعت و سی دقیقه برنامه زنده تلویزیونی در شبکه استانی داشتیم.

مهرعلیان اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی سازمان مدیریت پسماند، افزایش مشارکت شهروندان در تفکیک پسماند از مبدا است و در همین راستا با تشکیل کارگروه‌های تخصصی اقداماتی در خصوص راه اندازی  اپلیکیشن تفکیک زباله از مبدا صورت گرفته که در مراحل نهایی قرار دارد. 

وی توضبح داد: این اپلیکیشن با ایجاد مشوق‌های متنوع و جذاب، سعی در ترغیب شهروندان برای تفکیک پسماندهای تولیدی خود كرده است و اميدواريم با انتشار این نرم‌افزار، گام موثری در افزایش  سرانه تفکیک زباله از مبدا برداشته شود. 

پايان پيام 

تصاویر مرتبط