سه‌شنبه ۱۳۹۲/۱۰/۲۴

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

تبديل 10 درصد زباله‌ها به مواد بازيافتي از مهم‌ترين اهداف شهرداري قزوين است

تبديل 10 درصد از 250 تن زباله جمع آوري شده در روز به مواد بازيافتي از مهم‌ترين اهداف شهرداري قزوين است.

 

فارس: مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: تبديل 10 درصد از 250 تن زباله جمع آوري شده در روز به مواد بازيافتي از مهم‌ترين اهداف شهرداري قزوين است.
به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين و به نقل از خبرگزاري فارس از قزوين؛ مجتبي منتظري افزود: روزانه 250 تن زباله از قزوين جمع آوري مي شود و به محل دفع انتقال مي‌يابد.
وي با بيان اينکه 7 تا 8 درصد زباله هاي خانگي شهر قزوين قابل تبديل به مواد بازيافتي هستند، افزود: قبل از اجراي برخورد با متخلفان جمع آوري پسماندهاي خشک غيربهداشتي، کمتر از يک درصد زباله هاي جمع آوري شده از درب منازل شهروندان قزويني به مواد بازيافتي تبديل مي شد.
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين بيان کرد: همچنين بين 5 تا 6 درصد پسماندهاي بازيافتي از مخازن شهر قزوين از سوي زباله گردها جمع آوري مي شد که تحقق اين مهم بيانگر روند نامطلوب جمع آوري پسماند خشک در اين شهر بود.
منتظري با اشاره به اينکه بعد از اجراي طرح برخورد با متخلفان جمع آوري پسماندهاي خشک غيربهداشتي جمع آوري مواد بازيافتي در شهر قزوين به يک درصد رسيده است، ابراز کرد: مواد ياد شده را با فرهنگ سازي تفکيک پسماند از مبدأ از درب منازل شهروندان قزويني و ساماندهي اين متخلفان مي توان به 10 درصد رساند.
اين مسئول خاطرنشان کرد: تبديل 10 درصد از 250 تن زباله جمع آوري شده در روز به مواد بازيافتي از مهم ترين اهداف شهرداري قزوين است که با اجراي آن، ساماندهي پسماندهاي خشک در اين شهر به يک مرحله مطلوبي و ايده آلي مي رسد.
منتظري با اشاره به اينکه فرهنگ سازي درست بين شهروندان مي تواند تفکيک پسماند از مبدأ را بين شهروندان به خوبي نهادينه کند، اظهار کرد: در اين راستا رسانه هاي گروهي مانند روزنامه ها و خبرگزاري ها مي توانند در تحقق اين فرهنگ به شهرداري قزوين کمک کنند تا اين هدف سريع تر در اين شهر اجرايي شود.
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين ادامه داد: براي تحقق اين هدف يک شرکت پيمانکار مجرب و متخصص در قالب بخش خصوصي جذب شده است.
منتظري ابراز کرد: با تلاش مضاعف مردم در جداسازي زباله هاي خشک از تر، آموزش هاي تفکيک پسماند از مبدأ و امکاناتي که پيمانکاران دارند مي توان پيش بيني کرد، هدف ياد شده در 6 ماه تا يک سال آينده اجرايي و عملياتي شود.
وي با اشاره به اينکه دستگاه هاي مربوطه در ايستگاه محمدآباد خريداري و نصب شده ولي اين دستگاه نمي تواند از زباله تر توليد کمپوست کند، بيان کرد: ساماندهي توليد کمپوست از زباله در ايستگاه محمدآباد از مهم ترين برنامه هاي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين است.
شفاف سازي قراردادهاي خدمات شهري در قزوين
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين با بيان اينکه شفاف سازي قراردادهاي پيمانکاران خدمات شهري از ديگر برنامه هاي مهم اين سازمان در آينده است، بيان کرد: سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين با يک نگاه جديد و با رفع نقص هاي قراردادهاي گذشته در راستاي شفاف سازي اين قراردادها تلاش مضاعفي مي کند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط