چهارشنبه ۱۳۹۲/۱۱/۲۳

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين خبر داد؛

جمع آوري و حمل رايگان زباله‌هاي حجيم از ابتداي اسفند92

با نزديک شدن به عيد نوروز و شروع خانه تکاني توسط شهروندان، تمامي زباله هاي حجيم به صورت رايگان توسط سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين جمع آوري و حمل مي‌شود.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: با نزديک شدن به عيد نوروز و شروع خانه تکاني توسط شهروندان، تمامي زباله هاي حجيم به صورت رايگان جمع آوري و حمل مي‌شود.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ مجتبي منتظري با اشاره به اجراي طرح جمع آوري پسماندهاي حجيم از سوي اين سازمان، از شهروندان خواست در ايام منتهي به نوروز، ضايعات خانگي و پسماندهاي حجيم خود را در كنار مخازن زباله قرار ندهند.
منتظري با بيان اينكه طرح جمع آوري پسماندهاي حجيم از اول اسفند ماه 92 اجرا مي‌شود، عنوان كرد: اين طرح با توجه به افزايش ضايعات و زباله هاي حجيم در ايام شب عيد و براي جلوگيري از جمع شدن انبوه زباله و آسيب منظر شهري، در طول اسفند ماه اجرا مي‌شود.
وي با بيان اينكه خودروهاي ويژه‌اي براي جمع آوري پسماندهاي حجيم پيش بيني شده است، اضافه كرد: اين خودروها با تماس شهروندان در محل و آدرس هاي اعلام شده حاضر شده و زباله هاي حجيم را از درب منازل جمع آوري مي كنند.
منتظري با بيان اينكه شماري از شهروندان، كالاهاي بدون استفاده و در عين حال حجيم خود را در روزهاي پاياني سال و هنگام خانه تكاني شب عيد به خارج از منازل و محيط زندگي انتقال مي دهند و به اين ترتيب، موجب نازيبايي سيماي شهر مي شوند، مديريت شهري با پيش بيني اين تمهيدات، به طور ويژه اين اقلام را جمع آوري و حمل مي کند.
وي ضمن اشاره به آغاز فعاليت واحد تفکيک در مبداء با شيوه اي نوين از بهمن ماه سال جاري خاطر نشان کرد: تدابيرخاصي در بحث جمع آوري و حمل زباله‌هاي حجيم انديشيده شده است تا بتوانيم خدمات مطلوبي در امر جمع آوري اين زباله ها در فاصله زماني کوتاهي از لحظه تماس شهروند تا حمل آن داشته باشيم لذا شهرونداني که زباله هاي حجيمي در منزل دارند و بايد به مجتمع پردازش و بازيافت منتقل شود قبل از خروج آن از منزل مي توانند با شماره تلفن هاي3361543 و3327565 تماس حاصل کنند تا عوامل سازمان جهت جمع آوري و حمل آن اقدام کنند.
اين مسوول ضمن اشاره به اينکه اين طرح تا پايان اسفندماه ادامه خواهد داشت، تاکيد کرد: جمع آوري زباله هاي حجيم در حقيقت بخشي از طرح تفکيک از مبداءمي باشد که با توجه به لزوم جمع آوري پسماند خشک حجيم در ايام پاياني سال در برنامه کاري سازمان قرار گرفت. اين مسوول از شهروندان خواست تا پيمانکار مربوطه(شرکت پرچم داران آتيه زاگرس) را در امر اجراي صحيح و مناسب تفکيک زباله ها در مبداء توليد که همان منازل است ياري دهند و به هيچ عنوان با افراد سود جو و فاقد کارت شناسايي همکاري نکنند و دقت داشته باشند افراد و شرکت هايي که جهت فروش کيسه هاي زباله به درب منازل مر اجعه مي کنند و با دريافت وجه نقد کيسه هاي خودرا به فروش مي ر سانند به هيچ عنوان عوامل سازمان نبوده و در صورت مشاهده حتما ما را در جريان قرار دهند تا اقدام لازم را صورت دهيم.
 منتظري در پايان به اجراي نوين اين طرح در سطح شهر خبر داد و خاطر نشان کرد: براي ايجاد انگيزه و بالاتر بردن سطح استقبال از تفکيک پسماند خشک از تر در محيط خانه، عوامل واحد تفکيک در مبداء با دريافت ميزان مشخصي از اقلام خشک قابل بازيافت ،هداياو خدماتي اختصاصي به شهروند ارائه خواهند داد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط