سه‌شنبه ۱۳۹۹/۰۸/۲۷

بازدید مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین از اجرای پروژه لایروبی رودخانه های سطح شهر

مهدی خانی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین به همراه مقدم سلیمی معاون خدمات شهری شهرداری قزوین و مهرعلیان سرپرست سازمان مدیریت پسماند با حضور در مناطق هفت سنگان، محدوده فلکه قدس،رودخانه بازار و میدان تره بار از روند اجرای پروژه لایروبی رودخانه های سطح شهر و اقدامات عمرانی آنها بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین، مهدی خانی اظهار کرد: با مدیریت آب های سطحی و سیلاب، می توان این رواناب حاصل از بارندگی را تحت کنترل در آورده و از سطح شهر جمع آوری و هدایت کرد.


وی افزود :هدف اصلی مدیریت سیلاب این است که بتواند با ارائه راه کارهای علمی و کاربردی سازه ای و غیر سازه ای و با اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم در کاهش احتمال خسارات یا خطرات سیل و ارزیابی تاسیسات مورد نیاز سیلاب ها را پیش بینی و به کنترل در آورد و خسارات جانی و مالی در محدوده مورد نظر را به حداقل ممکن برساند.


 وی گفت : لایروبی و بستر سازی انتهای رودخانه ها نقش کلیدی در امر کنترل سیلاب دارد از این رو ضروری است هر ساله تمامی رودخانه های شهر قزوین تا پیش از شروع فصل بارش لایروبی و بستر سازی شود.


مهدی خانی افزود : در سال های گذشته با وجود بارش های فراوان و وقوع سیلاب های متعدد با مدیریت صحیح روان آب ها  کمترین خسارت به شهر قزوین متحمل شد.


مهدی خانی در پایان  با اشاره به اقدامات انجام گرفته؛  از سازمان مدیریت پسماند به دلیل اجرای به موقع عملیات لایروبی رودخانه و کانال های قزوین تقدیر کرد.

تصاویر مرتبط