سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۲

مهرعلیان خبر داد :

آغاز طرح استقبال از بهار سازمان مدیریت پسماند

غلامعباس مهرعلیان سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از آغاز طرح استقبال از بهار این سازمان با عنوان آب و جاروی بهاری خبر داد

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین ،مهرعلیان بااشاره به آمادگی این سازمان برای استقبال از سال جدید گفت : در راستای تنظیف نقاط مختلف شهری و به خصوص محلات، از این هفته طرح استقبال از بهار آغاز شده است.

وی افزود :مدت طرح آب و جاروی بهاری  حدود یک ماه خواهد بود و تعداد 50 نفر از پاکبانان و 80 دستگاه ماشین آلات سازمان مدیریت پسماند در این طرح مشارکت خواهند داشت.

مهرعلیان در خصوص اهداف طرح استقبال از بهار گفت :پاکسازی اماکن مذهبی، تاریخی، گردشگری، تعویض مخازن فرسوده، تنظیف معابر، پاکسازی برچسب و پوستر کنی در سطح شهر از جمله اهداف این طرح است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند افزود: تهیه و تحویل مخازن زباله به شهروندان جهت اجرایی شدن طرح تفکیک زباله از منازل و همچنین آغاز  فعالیت غرفه های بازیافت در مناطق 2و 3 جهت دریافت پسماند خشک  از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در طرح استقبال از سال جدید محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح آموزش 1000 کسبه در در خصوص کاهش پسماند های تولیدی نیز جزو برنامه های این سازمان در طرح استقبال از بهار است افزود:  اسفندماه، ماه اوج خریدهای شهروندان در آستانه سال جدید است وبا توجه به حجم بالای تولید زباله توسط مغازه داران و فروشندگان در این برهه زمانی، آموزش تفکیک پسماند از مبدا و رعایت مسائل مربوط به آن؛ اهمیت و توجه ویژه ای را می طلبد که در همین راستا سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین  اقدام به اجرای "طرح فوریتی" آموزش، کنترل و نظارت بر روش های صحیح تفکیک پسماند از مبدا کرده است.

مهرعلیان اظهار کرد : همواره در آستانه سال نو و شروع خانه تکانی، شاهد تولید مقادیر زیادی از پسماندهای خانگی هستیم که بخش زیادی از آن از نوع پسماندهای حجیم است و نمی‌توان آن را همراه با پسماند تر یا خشک تحویل داد.

وی با اشاره به اقدامات سازمان مدیریت پسماند به منظور ساماندهی این بخش از پسماندها، افزود: تدابیری اتخاد شده تا شهروندان قزوینی درخواست جمع آوری پسماندهای حجیم از جمله موکت، فرش، مبل مستعمل و کمد را از طریق سامانه ۱۳۷ ثبت کنند تا مأموران سازمان در اولین فرصت با مراجعه به آدرس ثبت شده، نسبت به جمع آوری این اقلام اقدام کنند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با بیان این که تنها راهکار جمع آوری اقلام حجیم تماس با سامانه ۱۳۷ است، تأکید کرد: شهروندان باید به خاطر حفظ زیبایی بصری شهر و بهداشت محیط زیست شهری از رها کردن هرگونه پسماند حجیم در معابر شهری خودداری کنند و جمع آوری این پسماندها را تنها از طریق اعلام آدرس به سامانه ۱۳۷ پیگیری کنند.

تصاویر مرتبط