شنبه ۱۳۹۳/۰۲/۲۰

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

فرهنگ حراست از طبيعت در پنجاهمين روز از بهار به اجرا گذاشته شد

در مراسم پنجاه بدر براي حفاظت از محيط زيست و صيانت از طبيعت هزار و 450 کيسه زباله رايگان توسط سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين توزيع شد.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت:در مراسم پنجاه بدر براي حفاظت از محيط زيست و صيانت از طبيعت هزار و 450 کيسه زباله رايگان توسط اين سازمان توزيع شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ مجتبي منتظري با بيان اينکه فرهنگ حراست از طبيعت در روز پنجاه بدر به اجرا گذاشته شد، افزود: در روز پنجاه بدر با هدف حفظ طبيعت زيباي شهر و محيط زيست بنرهاي آموزشي در محل مصلي قزوين نصب ،23 مخزن زباله تعبيه و 1450 کيسه زباله و تراکت هاي آموزشي در اين روز بين دوستداران طبيعت توزيع شد.
وي افزود: در اين روز تعداد 8 دستگاه خودروي ويژه جمع آوري پسماند خشک نيز جهت دريافت پسماند خشک جمع آوري شده توسط شهروندان در فواصل مناسب در محدوده مصلي مستقر شدند و در همين خصوص براي ايجاد محيطي مناسب و شرايطي ايدا آل براي شهروندان در اين روز مبادي ورودي و خروجي مصلي و محدوده اطراف آن از زباله و پسماند هاي عمراني و ساختماني پاکسازي شدند.
منتظري از مشارکت همه جانبه شهروندان در جداسازي و جمع آوري پسماند خشک اعلام کرد: باور کنيم منابع ‌طبيعي ثروتي همگاني است که تمامي ما بايد در حفظ و نگهداري آن کوشا باشيم و با بسيج همه خانواده‌ها و اجراي برنامه هاي فرهنگي مناسب از قبيل توزيع کيسه ‌هاي زباله در آگاهي رساني به مردم و جلب توجه آنان به حراست از عرصه ‌هاي طبيعي کوشا و تاثير گذار باشيم.
گفتني است؛ مردم قزوين در روز 19ارديبهشت در آيين سنتي و قديمي «پنجاه بدر» و به پاس بارش هاي بهاري، ساعاتي را در طبيعت سپري ‌مي کنند و خوردن غذاهايي از جمله آش رشته و دُيماج (پيش‌غذايي محلي که مخلوطي از نان خردشده، پنير، سبزي، گردو، کشمش و سير است) و تنقلاتي چون آجيل و شيريني باقي مانده از عيد، بخشي از رسوم پنجاه بدر در قزوين است. چنانچه از روز نخست سال تا پنجاهمين روز آن نزول باران فراوان باشد، مردم در آيين پنجاه بدر نماز شکر به جا مي آورند و چنانچه سالي کم باران باشد از درگاه خدواند طلب بارش باران مي کنند.
پايان پيام
 
 

تصاویر مرتبط