چهارشنبه ۱۳۹۳/۰۵/۲۹

شفيعي، مدير فني سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين خبر داد؛

کاهش چشمگير وجود سگ هاي ولگرد در سطح شهر قزوين

در شهر قزوين با جمع آوري و معدوم سازي حيوانات ناقل، وجود سگ‌هاي ولگرد در سطح شهر قزوين کاهش چشم گيري داشته است.


عباس شفيعي، مدير فني سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت:با پيگيري و نظارت مداوم و بيست و چهار ساعته اکيپ گشت واحد اتلاف حيوانات ناقل، تعداد سگهاي ولگرد در سطح شهر نسبت به آمار مشابه  سالهاي گذشته کاهش چشمگيري داشته است.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛شفيعي افزود: اکيپ جمع آوري و معدوم سازي سگ‌هاي ولگرد بصورت شبانه روزي در حال گشت زني در مناطق مختلف شهر هستند و با روش اتلاف، اقدام به جمع آوري سگهاي ولگرد مي کنند.
 وي در ادامه تصريح کرد: درپنج ماهه اول سال جاري تعداد 428  قلاده سگ معدوم سازي شده است که نسبت به سال گذشته افزايش داشته و با توجه به اتلاف صورت گرفته تعداد سگهاي موجود در سطح شهر نيز در مقايسه با آمار مشابهه در سال قبل کاهش چشمگيري داشته است .
شفيعي در ادامه خاطر نشان کرد: يکي از دلايل اصلي و شايع بيماري سالک، وجود حيوانات به خصوص سگ ولگرد در حاشيه و اطراف شهر است، معمولاً اين حيوان براي کسب غذا به داخل شهر کشيده مي شود و موجب بيماري‌ها و ناراحتي هاي مختلف براي شهروندان مي شود.
وي افزود: يکي ديگر از بيماري‌هايي که از حيوان به انسان سرايت مي شود بيماري هاري است که بسيار خطرآفرين و کشنده است، از اين رو سازمان مديريت پسماند با مشارکت بخش خصوصي اقدام به جمع آوري و معدوم سازي سگهاي ولگرد مي کند.
وي گفت: در اين  روش حيوان بعد از معدوم سازي به جايگاه دفن ويژه حيوانات ناقل منتقل شده و در شرايطي کاملابهداشتي با پوششي از آهک دفن مي شوند.
اين مسئول افزود: معمولاً در مناطقي که مشرف به کوه و يا مناطق باز هستند و عمليات ساخت و ساز در حال انجام است وجود سگهاي ولگرد بيشتر به چشم مي خورد، از جمله مناطقي از شهر که سگهاي ولگرد در آنها بيشتر ديده مي شوند بخش هاي جنوبي شهر و مناطق منفصل شهري است.
مدير فني سازمان مديريت پسماند در پايان از شهروندان خواست  با توجه به اين مشکلات وخطرات احتمالي ،با مشاهده  سگ هاي ولگرد و بدون صاحب با شماره تلفن 33327565 و يا سامانه 137 تماس حاصل کنند تا اقدام لازم صورت گيرد.
پايان پيام


 

تصاویر مرتبط