چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۳

از سوی سرپرست سازمان مدیریت پسماند صورت گرفت:

تشریح عملکرد 7 ماهه سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین

اصغر حبیبی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین، عملکرد این سازمان در هفت ماهه نخست سال جاری را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین، حبیبی گفت: امروزه توجه به مدیریت صحیح پسماند به‌‌عنوان یکی از اصول توسعه پایدار در جوامع  شهری، ضرورت یافته است زیرا عواملی نظیر رشد روزافزون جمعیت، توسعه صنایع، تغییر الگوی مصرف، استفاده از مواد تجزیه ناپذیر، در معرض خطر قرار گرفتن سلامتی انسان و تهدید محیط زیست و... لزوم توجه به مدیریت صحیح پسماند را بیش از پیش یادآور می شود.


وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه به طور میانگین روزانه حدود 246 تن زباله در شهر جمع آوری و دفن میشود که در این خصوص فرهنگسازی و تشویق شهروندان در زمینه تولید زباله کمتر و تفکیک پسماند از مبدا بیش از پیش ضرورت پیدا می کند، به همین منظور اقدامات مثبتی نظیر، توزیع سطلهای مخصوص تفکیک مواد پسماند در سطح ادارات، سازمان ها  و منازل مسکونی و راه اندازی غرفه های تفکیک و بازیافت پسماند صورت گرفته است تا زباله های تر و خشک به صورت تفکیک شده جمع آوری شود.


حبیبی با اشاره به این موضوع که در هفت ماه، حدود یک میلیارد و 853 میلیون متر مربع از خیابان‌ها، معابر سطح شهر قزوین و نواحی منفصل شهری به صورت پیوسته توسط پاکبان‌های زحمت‌کش این سازمان رفت و روب و تنظیف شده است، افزود: این سازمان  با کمک پرسنل زحمت کش خود و بهره گیری از ماشین آلات پیشرفته و ابزارهای گوناگون هر روز صبح ، شهر را پاکیزه به شهروندان تحویل می دهد.


وی با بیان اینکه با توجه به گرم تر شدن هوا در فصول بهار و تابستان مخازن زباله سطح شهر می تواند یکی از منابع انتشار بوی نامطبوع باشد، اظهار كرد: در همین راستا عوامل اجرایی  این سازمان به منظور جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع و شیوع بیماری، شست‌و‌شوی مداوم و مستمر مخازن زباله را در دستور کار خود قرار دادند و طی هفت ماهه نخست سال جاری بیش از 91 هزار مخزن زباله سطح شهر به ضورت مکانیزه و توسط مواد مخصوص شستشو و گندزدایی شد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: این سازمان در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارد و اقدامات بسیار گسترده‌ای برای پیشگیری و مقابله با بیماری کویید 19 صورت گرفته است.


سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین، در خاتمه تصریح کرد: با توجه به وظایف پیش بینی شده برای مجموعه شهرداری مبنی بر خدمت رسانی به شهروندان و آمادگی هر چه بیشتر و بهتر برای مقابله با بحران‌ها و مخاطرات طبیعی مختلف و اطلاع رسانی و هشدارهای اداره هواشناسی و لزوم آمادگی در مواجهه با بحرانهای احتمالی فصل زمستان، در زمان بارش برف ،تمامی ماشین آلات و تجهیزات زمستانی سازمان مدیریت پسماند این شهرداری جهت مقابله با شرایط برفی در آماده باش کامل به سر می برند

تصاویر مرتبط